Jednou z hlavních zásad, kterou se při koncipování firemních portrétu řídím, je, že portréty musí odpovídat vizuálnímu stylu společnosti a její marketingové komunikaci. Nejlépe když se podaří do portrétů dostat i náznak toho, čím se firma zabývá. A tak když mne kontaktovala česká pobočka výrobce kamiónových tahačů a autobusů MAN Truck & Bus s prosbou o portréty managementu, bylo jasné, že dojde i na pořádné auta.
Příprava a koncepce je stejně důležitá jako samotné focení. Na schůzce před focením jsem získal několik maketingových brožurek, z jejichž barevnosti a atmosféry jsem pak vycházel. Obvykle se na mne klient obrátí s tím, že se mu líbil některý z portrétů v mém portfoliu. Jsem ale rád, když důvěřuje mým zkušenostem a naslouchá nápadům. Oproti prvotní představě světlých portrétů s logem v pozadí jsem navrhl jiné dvě varianty, které lépe odpovídaly vizuálnímu stylu MANu. Jeden klasický portrét po ramena v tmavším, kontrastním podání a druhý polocelek s tahačemi v pozadí. V případě generálního ředitele jsme fotili ještě další varianty v kanceláři.
Obvykle fotím ve stísněných zasedačkách, ale tentokrát byl prostor velkorysý. Fotili jsme v garáži pro tahače a samotné tahače mi rozestavili dle mých přání. Už se těším až někdy budu fotit portréty pro výrobce letadel.
Líbí se vám portréty v tomto příspěvku? Podívejte se na celé portfolio a nabídku firemních portrétů.