Když se na mne klienti obracejí s poptávkou po firemních portrétech, obvykle přicházejí s představou portrétů s klasickým bílým pozadím. Pokud se ale bude fotit jinde než v ateliéru, nejčastěji v sídle firmy, nabídnu jim i druhou možnost – využít v pozadí jejich interiéry, výhled, byť by vše bylo jen v náznaku. Často to pomůže portréty oživit a odlišit.

Když se fotí celý tým, je totiž pro společnosti jednodušší, když přijedu s ateliérovým vybavením za nimi, než aby se několik desítek osob přesunulo za mnou. Šetří to jejich čas. Naopak, když se pak dofocují jednotlivci, kteří nově do společnosti nastoupili, je finančně úspornější, když dorazí do ateliéru.

Pak ale klienti znejistí: „Když u nás nafotíte portréty v interiéru, tak budou mít jiné pozadí než ty z ateliéru.” Uklidním je, i s tím počítám. Během focení u nich ve firmě si nafotím zásobu pozadí, které pak digitálně vkládám do portrétů z ateliéru. Rozdíl je nerozeznatelný.

Portréty pro investiční společnost ARX Equity jsem fotil během jejich výročního setkání v hotelu s výhledem na protější zelenající se stráň, kterou jsme se rozhodli využít. Dva z portrétů, ale byly později focené v ateliéru. Poznáte které?